Pages

Monday, January 7, 2013

SAJE NAK SHARE.....MURAH VS MAHAL...

tempat korang hujan tak sekarang....
ermmm kat JB skang tgh hujan...lebat sgt...

dah lame dah rs nk citer...tapi x sempat jer...
ermm syukur pada Allah sebab semakin hari semakin org tau kewujudan blog ni..and utk page di FB plak dah 1000 lebih yang sudi LIKE.
thanks sgt2 pd yang like..thanks ats sokongan anda..harap saya terus kuat and tabah utk apa2 cabaran yang datang...

memang x dinafikan..bila kita berniaga ni..kite akan jumpe macam2 jenis org..macam2 ragam..macam kerenah..tapi tu semua pengalaman utk saya...:) saya suke wat sale..!!! :)

sebenarnye nak citer pasal barang mahal vs barang murah...
klu macam TEFAL, CORELLE, PYREX and Viners saya jual murah dari harga pasaran terbuka sebab barang2 tu semua saya imported dari luar...dan xda katalog..tu barang saya sendiri...100% Authentic imported item..

tapi...klu PEMANGGANG AJAIB, DINNER SET LUMINARC, AKOJAYA, MENANG GLASSWARE dan GIACOMO....tu semua saya jual mengikut harga katalog...or kalau ade kurang pon saya sendiri yang kurangkan harga sikit khas utk customer2....
tapi xdelah leh kurang banyaaaakkkk sangat..sebab semua ikut katalog....

mcm ade 1 kes...ade yang tanya kenapa dia beli Dinner Set Luminarc dari seseorg dapat harga RM200 jer..sedang kan dia sendiri survey harga katalog and pasaran jauh lebih tinggi..
then dia terfikir original ke Luminarc yang dia beli...???
ermmm saya susah nak jawab.....cuma apa yang boleh saya jawab....saya tak boleh nak bagi harga murah cam tu sebab saya di bawah AKOJAYA, pengedar Luminarc...

ermmm camne ek...klu sesuatu barang tu kite mmg tau standard harganya, then tetiba ada yang jual jauh jauh jauh lebih murah...ade sesuatu ke??




No comments :

Post a Comment