Pages

Thursday, November 14, 2013

PENGEDAR DIPERLUKAN HAMLIANA KITCHENWARE, NUSAJAYA

Salam sayang semua..
Kadang-kadang kita ni minat berniaga..tapi tak tau nak niaga ape.. or xde modal besar nak bisnes..tak salah mulakan dengan hanya yang kecil..secara sambilan. boleh tambah-tambah duit dapur kan... :)
saya dulu pon memulakan perniagaan hanya secara sambilan dengan menjadi pengedar sebuah stokis pinggan mangkuk di kawasan rumah saya dengan hanya membayar yuran keahlian sahaja...semua saya jual.. semua katalog.boleh jadi kedai bergerak :)
masa tu saya kerja sebagai piping design engineer sebuah syarikat oil and gas HQ di Spore tapi pejabat di City Square JB. hehehe ingat lagi...masa naik lif semua org lain sylo mylo nak gi keje..sy gi keje jugak tapi merengkek2 bawak barang2 yang diorder oleh kawan2 pejabat.. 
pastu cube pas2 katalog kat pejabat2 sebelah.. kekekeke :P
kalau ade org luar order, penuh bonet kete..on d way balik keje nanti saya singgah la hantar barang ke rumah2 diaorang area JB..
saya pon tak tau macam na leh terjebak serius dalam trading pinggan mangkuk dan perkakasan dapur ni..mungkin dah di tetapkan olehNya..dari sekadar suka-suka ia jadi minat dan terus jadi passion. Best sangat bile customer call kita tanye barang2..or nak order barang2..and paling hepi bile barang yang diorder tu ade dan dapat deliver kepada customer. And customer hepi!! :) perasaan tu puas sangat! 
memang la untungnya biase2 saje..takdela hebat sangat macam saudagar2 lain..tapi untung tu berbaloi dengan modal dan risiko yang rendah... kalau dapat untung bulan-bulan 200-300 as part time sape nak bagi kan....atau lebih hingga 700 sebulan.. dunia sekarang ni RM1 pun takde sape nak bagi saje2 kat kite tanpa kite nak menambah nilai orang lain.. boleh la cover2 duit jajan anak2 kan.. :) sayalah tu...
Bile kite bisnes ni walaupun kecil2..kite akan dapat banyak pengalaman..dr segi marketing..dari cara nak deal n closed sale dgn customer..dan kite akan dapat banyak kawan... percayalah...dari niat saje2 mesti jadi minat tu pun kalau kite nak buat la.... :)
Jadi kami di Hamliana Kitchenware, sangat-sangat mengalu-alukan andai ade kawan2 sekitar Nusajaya, Gelang Patah, Selesa Jaya Skudai, Bukit Indah, Tman Perling, Johor Bharu yang ingin cari duit tepi..secara part time..dengan modal yang sangat2 rendah dan tiada risiko, jomla jadi sebhagian daripada kami sebagai pengedar kami..
InshaaAllah jika anda sudi, kami sedia membimbing anda macam mana nak buat..if ade yang malu2...
Katalog permulaan akan disediakan. Anda tak perlu nak susah payah simpan stock. :)
Jika ade yang sudi, jom kunjungi kami di Hamliana Kitchenware, Tmn Nusa Idaman. InshaaAllah nanti kite jumpe, leh cit cat k...akan diterangkan macam mana utk bermula... :) dan insentif2 untuk pengedar.
Kalau ada sebarang pertanyaan boleh terus sms/call saya Diana 0107602010 :)



1 comment :

  1. Salam,

    saya memang berminta dengan bisnes pinggan mangkuk ni. cuma tak tau nak mula mcm mn.. dah banyak kali google mcm mn nak start, last2 sy jumpa page akak.. sy minat nak jadi pengedar akak.. tapi boleh terangkan sedikit mcm mn? tapi lokasi saya di kedah..nun jauh di utara. boleh ke? akak emel saya boleh noor.atiqah86@gmail.com.
    thanks

    ReplyDelete