Pages

Tuesday, December 10, 2013

BERCUTI DEKAT-DEKAT JER.. LOTUS DESARU BEACH RESORT

Dari sehari ke sehari nak gi bercuti...tapi sentiasa ada kekangan..so by hook or by crook cuba juga curi masa untuk bawa anak-anak gi bercuti...kan cuti sekolah..tak kan nak dok rumah jer kan..dok kedai.. kesian plak kat anak-anak.. so after pertimbangkan a few factors..so kami decide nak bercuti dekat-dekat jer... google punyer google..study punyer study.. so kami decide gi holiday ke.... LOTUS DESARU BEACH RESORT.
kekeke macam jauh la sangat kan.... :) :)
actually sebenarnya atas dasar faktor hari ahad yang lepas ada jemputan kenduri kahwin di Felda Simpang Waha, Kota Tinggi. So sekali jalan...terus ke Desaru.

Secara keseluruhannya...ok la holiday kat sini..sebab ade water theme park. So sangat happening untuk anak-anak..memang terapi jiwa untuk diaorang. Anak saya ler tu....dah masuk water park tak mau balik..pulun sangat main air.

Kami pergi 3 hari 2 malam..booking guna booking.com. Harga untuk 3 hari 2 malam RM 440 untuk bilik single room. Haaaa cakap pasal bilik ni...saya ada yang kurang berkenan skit.. sebab.. bilik yang saya duduk ni apartment single room dan roomnyer tu kat atas. Maksudnya ada tangga nak ke katil. Saya lupe plak nak ambil gambar bilik. Saya cari kat google jer.. Kalau anak-anak dah besar tak de masalah kot untuk pilih bilik jenis camni... Tapi sebab saya ada hero yang baru dapat "kaki"...maka tangga tu sangat lah mencabar kesabaran saya..sebab si kecik ni pulun sangat nak naik tangga. Seriau jer tengok dia posing-posing kat tangga tu tunjuk hebat. Dan...ade la jugak 3 kali dia jatuh..tapi xde la tinggi sangat..dalam 3 anak tangga dan tergolek. 

ok ni gambar dari mr.google. Haaa ni lah gambar bilik yang saya duduk tu...kalau memang datang berdua untuk honeymoon memang sessssuaaaai sangat. TAPI bile kena bersilat jaga tangga, tu yang rasa nak tukar bilik jer..

 ni gambar katil kat bilik atas

ni plak gambar bilik bawah. Ruang tamu and dapur. 

Haaaa korang nampak tak tangga tu....? seram kan kalau anak-anak jatuh tergolek.
Bilik ni dah best dah...sebab lengkap. Ada peti ais, microwave, pinggan, mangkuk, sudu, cabinet dapur nak basuh-basuh pinggan.. :) So memang best la..cuma tang tangga tu jer... kekekeke..

haaa ni pon gambar dr mr.google. Pemandangan kat sini malam-malam memang cantik... :)

Disebabkan Lotus Desaru ni tersangat la luas dan besar..so if nak ke parking and cafe untuk breakfast atau ke pantai kena la naik shuttle dia... kalau nak berjalan memang berpeluh la jugak...lagi-lagi kalau dapat blok yang jauh macam saya...

Breakfast kat sini ok la...not bad..makanan sedap-sedap.. cuma masa saya pergi ni memang tersangat la ramai orang...cafe dia cam dewan makan kat asrama gitu. Betul-betul ngadap laut..Cantek. :)

 Sea View Cafe


 Haaa.. penuh wei orang


Tempat Breakfast ni betul-betul hadap ke laut.

Lepas breakfast, apalagi bawa anak-anak terapi jiwa kat water park..tapi..memang sangat lah ramai manusia...sebab kebetulan hari Ahad dan esoknya public holiday untuk Johor. Maka berduyun-duyun lah orang bercuti ke sini..
Best gak lah water park dia... paling best ade coconut fall. Ada air dalam tempurung kelapa gergasi yang akan simbah ke kita bila ia penuh.. kekeke bahasa ape la aku tulis ni.
Lupa nak amik gambar cocnut fall ni. Ok i amik dari mr.google jer k..

Gambar google: coconut fall

Gambar saya plak...ni jer sempat ambil masa kat water park...




En.Suami layan anak-anak..kekeke.. 

Untuk aktiviti lain plak... kami gi Tanjung Sedili, perjalanan 40 KM dari Lotus ni...jauh gak la kalau orang yang tak pernah pergi..saja jalan-jalan.. kat sana ada orang jual keropok lekor homemade, so beli la buat ole-ole... :)
Pastu gi beli ikan segar baru naik dari laut kat kompleks Perikanan Tanjung Sedili. Sebab ape kami boleh beli..? Sebab ada peti ais dalam bilik hotel. So kami beli la...simpan kat peti ais tu..kekekeke.. :)

So secara general...ermmm boleh lah kate berbaloi holiday kali ni... :) tempat best..hiburan anak-anak pun best.. 

If korang rasa-rasa tak tau nak bercuti kat mane kalau kat Johor ni...boleh la try test holiday kat Lotus Desaru Beach Resort ni.. :)

No comments :

Post a Comment